Coca-Cola

Αγαπητοί φίλοι, Η παρακάτω παρουσίαση έχει αναπτυχθεί από τον οικονομολόγο και έμπειρο αναλυτή της Αμερικάνικης αγοράς κ. Βασίλη Παζόπουλο. Μια νέα υπηρεσία που θα αφορά στις αναλύσεις μετοχών […]

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013 - 11:06

Coca-Cola

Αγαπητοί φίλοι,

Η παρακάτω παρουσίαση έχει αναπτυχθεί από τον οικονομολόγο και έμπειρο αναλυτή της Αμερικάνικης αγοράς κ. Βασίλη Παζόπουλο.

Μια νέα υπηρεσία που θα αφορά στις αναλύσεις μετοχών της μεγάλης και πολύ ενδιαφέρουσας αγοράς της Αμερικής συμπεριλαμβάνεται στον σχεδιασμό του νέου roote.gr που είναι σε εξέλιξη. Επικεφαλής αυτής της προσπάθειας θα είναι, εκτός απροόπτου, ο καλός και πολύ παλιός μας φίλος και καταξιωμένος αναλυτής, ο Βασίλης Παζόπουλος.

Τον καλωσορίζουμε στην οικογένεια του roote και του ευχόμαστε καλό ταξίδι! Το σκαρί στη θάλασσα θα πέσει εντός 30 ημερών περίπου. Μέχρι τότε αυτές οι παρουσιάσεις θα παρέχονται δωρεάν εν είδει newsletter.

To newsletter θα συνεχίσει και μετά, αλλά οι πιο εξειδικευμένες τεχνικές και θεμελιώδεις αναλύσεις, θα συμπεριληφθούν στη νεα μας κατηγορία American Dream, δίπλα στις ήδη πετυχημένες και με πορεία ήδη τριών ετών Greek Deal και V.I.P.

Ευχαριστούμε πολύ!

Υπάρχουν ορισμένες εταιρίες που είναι ιδανικές για επενδυτές που θέτουν την ασφάλεια του κεφαλαίου του σαν πρώτη προτεραιότητα, μια που το γρήγορο κέρδος πολλές φορές κρύβει κινδύνους. Κλασική επιλογή αυτής της κατηγορίας των επενδυτών, είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες του αμερικάνικου χρηματιστήριου, σύμβολο της οικονομικής ανάπτυξης των ΗΠΑ. Η Coca Cola.

Η εταιρία και το Business Plan

 

 

Η Coca-Cola Company δεν θέλει ιδιαίτερες συστάσεις. Η φίρμα της είναι το πιο αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα παγκοσμίως, εδώ και πολλά χρόνια. Δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία μη αλκοολούχων ποτών, κυρίως ανθρακούχα αναψυκτικά, σε όλο τον κόσμο.

Επιχειρηματικά έχουν εστιάσει στην αύξηση της παρουσίας τους στις αναδυόμενες αγορές, όπως της Ασίας, με πάνω από 2 δισεκατομμύρια καταναλωτές. Σήμερα οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της παγκόσμιας αγορά αναψυκτικών, η Ευρώπη είναι η δεύτερη σε ελαφρώς πάνω από το ένα τρίτο. Η  ασιατική ήπειρος αντιπροσωπεύει περίπου το 12% της παγκόσμιας κατανάλωσης.

Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της Coca-Cola είναι η παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία, η Βραζιλία και πολλοί άλλοι. Εκατομμύρια καταναλωτές αναμένεται να δημιουργηθούν στην νέα μεσαία τάξη σε αυτές τις χώρες. Αυτοί οι άνθρωποι θα είναι σε θέση να δαπανήσουν και να γίνουν οι νέοι καταναλωτές αναψυκτικών και σνακ.

Προοπτικές

 

Η διοίκηση όχι μόνο δεν επαναπαύεται στην πρωτοκαθεδρία του κλάδου και στην εντυπωσιακή κερδοφορία της επιχείρησης, αλλά σκοπεύει να διπλασιάσει τα μεγέθη της σε δέκα χρόνια. Είναι το όραμα τους, σύμφωνα με τον ίδιο τον CEO, Muhtar Kent.

Αξίζει να αναφέρουμε πως διαθέτει ένα αναπτυγμένο ερευνητικό τμήμα στο οποίο αναπτύσσονται καινοτόμα προϊόντα και λύσεις. Στην εντυπωσιακότερη προσπάθεια από όλες αναφέρθηκε ο διευθύνοντας σύμβουλος της, στο πρόσφατο παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ του Νταβός. Πρόκειται για την έρευνα, για την παραγωγή της κόκα κόλα χωρίς νερό! Δεν είναι δύσκολο να μαντέψουμε το λόγο. Στο μέλλον το πόσιμο νερό είναι πιθανό να μην επαρκεί για της ανάγκες του πληθυσμού, με αποτέλεσμα να γίνει ακριβό και δυσεύρετο. Ιδιαίτερα δε, στις αναδυόμενες αγορές στις οποίες στοχεύει αυτή τη στιγμή η εταιρία.

Μερισματική πολιτική

 

Η Coca Cola θεωρείται η αδιαφιλονίκητη ηγέτιδα δύναμη στις διανομές μερισμάτων. Κατέχει ένα άπιαστο ρεκόρ. Καταβάλει αδιάλειπτα μερίσματα στους μετόχους της από το 1893 - κι όχι μόνο αυτό. Τα αυξάνει συνεχώς επί 51 συναπτά έτη. Ενδεικτικό είναι πως η ετήσια καταβολή μερίσματος αυξάνεται κατά 10% ετησίως την τελευταία δεκαετία.  Με βάση την σημερινή τιμής της, έχει μερισματική απόδοση 2,90%.

Tο ποσοστό διάθεσης επί των καθαρών ταμειακών ροών είναι μόλις 56%. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν διαθέσιμα μετρητά που περισσεύουν, τόσο για επενδύσεις, όσο και για αύξηση του μερίσματος, αν το θελήσουν.

Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε επαναγορά επιπλέον μετοχών, αξίας περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε σημερινές τιμές.  Το συνολικό όφελος των μετόχων από το μέρισμα και την επαναγορά μετοχών, είναι περίπου 4,5% Δεν είναι τυχαίο πως ο Warren Buffett, το μεγαλύτερο επενδυτικό μυαλό στις μέρες μας, έχει στην Coca Cola μία από τις μεγαλύτερες συμμετοχές του στο χαρτοφυλάκιο της επενδυτικής εταιρίας του, την Berkshire Hathaway, εδώ και 20 χρόνια.

Προβλήματα και προκλήσεις

 

Ο τομέας των αναψυκτικών παρουσιάζει στασιμότητα του όγκου των πωλήσεων, λόγω των ανησυχιών για τις επιπτώσεις στην υγεία. Η εταιρεία προσπαθεί να αντισταθμίσει τον προβληματισμό με την καθιέρωση χαμηλών θερμίδων ποτά.

Η διαφοροποίηση στα προϊόντα της, με εισαγωγή νέων χωρίς ζάχαρη, είναι επιβεβλημένη κίνηση για την Coca Cola. Μια πολιτική που ήδη εφαρμόζει με επιτυχία η PepsiCo

Στην κατάλληλη στιγμή εμφανίστηκε το φυσικό γλυκαντικό στέβια, που δεν παχαίνει, δεν πειράζει τα δόντια και είναι εκατοντάδες φορές πιο γλυκιά από την ζάχαρη. Το τμήμα μάρκετινγκ ήδη μελετάει αν τα αναψυκτικά με στέβια αντικαταστήσουν τις light εκδόσεις ή θα αποτελέσουν μια ξεχωριστή κατηγορία.

 

Τον Μάρτιο, η Coca Cola εισήγαγε πειραματικά μια νέα Sprite με στέβια, η οποία έχει 30% λιγότερες θερμίδες, στη Μεγάλη Βρετανία.
Ο CEO Muhtar Kent δεν ήταν ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα του τριμήνου. Ήταν κάτω από τις προσδοκίες τους. Σαν αιτίες αναφέρανε το ασταθές  παγκόσμιο μακροοικονομικό περιβάλλον και τις ασυνήθιστα κακές καιρικές συνθήκες. Η αλήθεια είναι πως στο σύνολο του κλάδου επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη των πωλήσεων.

 

Συμπέρασμα

 

Η αμερικάνικη οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο – κι έτσι είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν πολλές εταιρίες που συνδυάζουν υψηλό μέρισμα και ανάπτυξη. Όσο αφορά της Coca Cola,  δίνει μέρισμα για πάνω από 100 χρόνια συνεχόμενα. Ούτε οι δύο  παγκόσμιοι πόλεμοι, ούτε το κραχ του 1929, ούτε οποιαδήποτε άλλη άσχημη συγκυρία στάθηκε ικανή να την εμποδίσει.

Το μέρισμα, εκτός από το αυτονόητο πλεονέκτημα τους εισοδήματος που προσφέρει, είναι μια επιπλέον ασφάλεια για την πορεία της μετοχής. Για παράδειγμα, αν θεωρήσουμε δεδομένο πως θα συνεχίσει να δίνει το ίδιο τουλάχιστον μέρισμα, αν η τιμή της μετοχής πέσει στο μισό... η μερισματική απόδοση μαζί με την επαναγορά ιδίων μετοχών γίνεται 9%. Άρα πολλοί θα βρουν ελκυστική τόσο υψηλή και σίγουρη απόδοση, με αποτέλεσμα να σπεύσουν να  αγοράσουν την μετοχή.

 

Δεν είναι μόνο θεωρητική η παρατήρηση. Το είδαμε στην πράξη στην μεγάλη κρίση του 2008. Πολλοί θέλουν να είναι πάντα αγορασμένοι. Είτε για λόγους νοοτροπίας και φιλοσοφίας, είτε επειδή το επιβάλει το καταστατικό τους (θεσμικοί). Λογικό είναι σε περιόδους αστάθειας, να φεύγουν από τις μετοχές που έχουν μεγάλες συγκινήσεις και να στρέφονται στις πιο σταθερές.
Από την άλλη, ενδεχόμενη άνοδος των επιτοκίων, θα επιδράσει αρνητικά στην ζήτηση της μετοχής από επενδυτές σταθερού εισοδήματος Η απόδοση των ομολόγων του δημοσίου λειτουργεί  ανταγωνιστικά.

 

Η Coca Cola Company έχει κεφαλαιοποίηση 171 δισεκατομμύρια δολάρια και ετήσια έσοδα 48 δισεκατομμύρια. Διαπραγματεύεται με p/e 20 και απασχολεί 150.000 εργαζόμενους.

Τεχνική Ανάλυση

 

Όσο καλή περίπτωση και να είναι μια εταιρία, το βασικότερη παράμετρος για την επιτυχία είναι η χρονική στιγμή που επιλέγουμε να τοποθετηθούμε.

{gallery}k3/26082013_2{/gallery}

Γενικά, σε τέτοιες μετοχές με σταθερά ανοδική πορεία, κάθε σημαντικό pullback θεωρείται ευκαιρία για αγορά. Η Coca Cola έχει πλησιάσει σημαντική στήριξη, άρα είναι πολύ πιθανή αντίδραση σε αυτό το σημείο.  Όσο όμως οι μπάρες εμφανίζονται  με κόκκινο χρώμα, σημαίνει πως το αυτοματοποιημένο σύστημα μας θεωρεί πως η τάση είναι ακόμα πτωτική. Άρα για να βγούμε αγοραστές θα περιμένουμε να εμφανιστεί η πρώτη μπλε μπάρα που θα επιβεβαιώσει πως οι πιέσεις των πωλητών έχουν εξασθενίσει.

Κατηγορία: Trading Corner